A HSDSLab és a KU Leuven CELSA pályázatot nyert az oktatás hallgatói véleményezésének kutatására

2025. június 27.

Örömmel jelentjük be, hogy a HSDSLab és a KU Leuven LEER kutatócsoportja közös pályázatukkal nemzetközi támogatást nyertek a Central Europe Leuven Strategic Alliance (CELSA) 2025-ös felhívásán.

A projekt címe: „The Impact of Research Productivity, Student Perceptions, and Online Teaching on Student Evaluation of Teaching” (A kutatási produktivitás, a hallgatói percepciók és az online oktatás hatása az oktatás hallgatói véleményezésére). A kutatás az oktatási gyakorlatok és a hallgatói véleményezési (OHV/OMHV) pontszámok közötti összefüggéseket vizsgálja. Két fő kérdésre összpontosít:

  1. Hogyan függenek össze az OHV/OMHV pontszámok az oktatók kutatási teljesítményével?

  2. Milyen hatással volt az online oktatásra való áttérés az értékelési eredményekre és a hallgatók későbbi karrierútjára?

A projekt szoros, nemzetközi együttműködésen alapul, amely több tudományterület szakértelmét ötvözi. Kiemelt szerepet játszott a pályázat előkészítésében Köller Donát doktorandusszal és Dr. Molontay Roland, akik a KU Leuven részéről Kristof De Witte professzorral és a Vlerick Business School-t képviselő Robert Boute professzorral dolgoznak együtt.

A közös kutatás új perspektívákat kínál az oktatásértékelés és az oktatói teljesítmény összefüggéseinek vizsgálatában, és várhatóan hasznos eredményekkel járul hozzá az egyetemi oktatás fejlesztéséhez.

Vissza a hírekhez