Oktatási adattudomány

Matematikai válaszok a tanulmányi adatvagyonból

Hibrid workshop a BME HSDSLab szervezésében

2021. november 23. (kedd), 15:40

BME QB404 (Magyar tudósok krt. 2.) + online közvetítés

Nyitás

Vendégfogadás

BME QB404
15:40

Köszöntő

Molontay Roland és Szabó Mihály
16:00

Előadások

Igazságos-e a magyar felvételi pontszámítás?

Molontay Roland
16:15

Mennyit ér a matematika felzárkóztatás az egyetemen?

Baranyi Máté
16:55

Előrejelezhető-e az egyetemi lemorzsolódás a felvételkori adatok alapján?

Nagy Marcell
16:35

Megvásárolhatók-e a hallgatói értékelések engedékeny osztályzással?

Berezvai Zombor
17:15

Fogadás

Fogadás

Hidegtálas fogadás
17:35 - 18:30

ELŐADÓK

Molontay Roland Egyetemi adjunktus, laborvezető, BME HSDSLab
Nagy Marcell PhD hallgató, laborvezető-helyettes, BME HSDSLab
Baranyi Máté PhD hallgató, BME HSDSLab
Berezvai Zombor Egyetemi tanársegéd, BCE

KAPCSOLÓDÓ PUBLIKÁCIÓINK

Traits versus Grades — The Incremental Predictive Power of Positive Psychological Factors over Pre-Enrollment Achievement Measures on Academic Performance

Séllei, B., Stumphauser, N., & Molontay, R. (2021)

Applied Sciences

BŐVEBBEN

Comprehensive Analysis of the Predictive Validity of University Entrance Score in Hungary

Nagy, M. & Molontay, R. (2021)

Assessment & Evaluation in Higher Education

BŐVEBBEN

A kollégiumi lét egyetemi teljesítményre gyakorolt hatásának vizsgálata

Zeleny, K., Molontay, R., & Szabó, M. (2021)

Statisztikai Szemle

BŐVEBBEN

Comparing the effectiveness of two remedial mathematics courses using modern regression discontinuity techniques

Baranyi, M. & Molontay, R. (2020)

Interactive Learning Environments

BŐVEBBEN

Interpretable Deep Learning for University Dropout Prediction

Baranyi, M., Nagy, M., & Molontay, R. (2020)

In Proceedings of the 21th Annual SIG Conference on Information Technology Education

BŐVEBBEN

Can Professors Buy Better Evaluation with Lenient Grading? - The Effect of Grade Inflation on Student Evaluation of Teaching

Berezvai, Z., Lukáts, G. D., & Molontay, R. (2020)

Assessment & Evaluation in Higher Education

BŐVEBBEN

Characterizing Curriculum Prerequisite Networks by a Student Flow Approach

Molontay, R., Horváth, N., Bergmann, J., Szekrényes, D., & Szabó, M. (2020)

IEEE Transactions on Learning Technologies

BŐVEBBEN

Kreditrendszerű képzések mintatanterveinek és előtanulmányi hálóinak elemzése a hazai matematika alapszakok példáján

Molontay, R., Horváth, N., Bergmann, J., Szekrényes, D., & Szabó, M. (2020)

Alkalmazott Matematikai Lapok, 37(1), pp. 9-45

BŐVEBBEN

Predicting Dropout Using High School and First-semester Academic Achievement Measures

Kiss, B., Nagy, M., Molontay, R., & Csabay, B. (2019)

In Proceedings of the 17th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, IEEE

BŐVEBBEN

Modeling Students' Academic Performance Using Bayesian Networks

Baranyi, M., Gál, K., Molontay, R., & Csabay, B. (2019)

In Proceedings of the 17th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, IEEE

BŐVEBBEN

A Web Application for Predicting Academic Performance and Identifying the Contributing Factors

Nagy, M., Molontay, R., & Szabó, M. (2019)

In Proceedings of The 47th SEFI Annual Conference, pp. 1794-1806

BŐVEBBEN

A pénzügyi ösztönzők hatása az egyetemi oktatók osztályozási gyakorlatára

Berezvai Z., Lukáts G., & Molontay R. (2019)

Közgazdasági Szemle, 66, pp. 733-750

BŐVEBBEN

Who are the Most Important ,,Suppliers’’ for Universities? - Ranking secondary schools based on their students' university performance

Horváth, N, Molontay, R., & Szabó, M. (2019)

In Proceedings of the 2nd Danube Conference: In search of excellence in higher education, pp. 133-143

BŐVEBBEN

Predicting Dropout in Higher Education based on Secondary School Performance

Nagy, M., & Molontay, R. (2018)

In Proceedings of the 22nd International Conference on Intelligent Engineering Systems, pp. 389-394, IEEE

BŐVEBBEN

Visualizing Student Flows to Track Retention and Graduation Rates

Horváth, M. D., Molontay, R., & Szabó, M. (2018)

In Proceedings of the 22nd International Conference on Information Visualisation pp. 338-343, IEEE

BŐVEBBEN

TÁMOGATÓK