A neves Assessment and Evaluation in Higher Education (Scopus D1, Scimago Q1) folyóiratban publikálta eredményeit Berezvai Zombor, Lukáts Gergely és Molontay Roland.
A cikkben két vezető hazai egyetem a Corvinus és a BME adatai alapján szofisztikált ökonometriai módszerekkel a jegyinfláció és az
oktatók hallgatói véleményezésének kapcsolatát vizsgálják a szerzők. A probléma nehézségét az adja, hogy az oktató tanítási képessége - mint nem megfigyelt változó – hatással van
mind a kurzus jegyeloszlására, mind az oktató hallgatói véleményezésére. A problémát áthidalandó OLS regresszión kívül, irodalmi példák és saját elgondolásaik alapján a szerzők
fix hatás panelbecslést használnak, illetve instrumentális változóval kétlépcsős lineáris regressziót futtatnak. Megállapítják, hogy átlagosan, ha az osztályzat egy jeggyel jobb,
a hallgatók 0,3-del jobb értékelést (ötös skálán mérve) adnak az oktatónak.